0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
نکاتی مهم درباره روتین مراقبت از پوست در فصل های مختلف

چشم‌انداز وسیع جغرافیایی ایران به خودی خود، تضمین کننده این نکته است که ما در طول سال از هر 4 فصل در اکثر نقاط کشور بهره مند هستیم. در حالی که تغییر الگوهای آب و هوا ممکن است زمستان ها را بسیار سرد و خشک و یا تابستان ها را بسیار گرم کند، روتین های مراقبت از پوست ما نیز با توجه به تغییر آب و هوا، نیاز به تغییر به موقع دارند. برای اینکه بدانید چگونه روتین مراقبت از پوست خود را در فصول مختلف و با توجه به شرایط آب و هوایی حفظ کنید، در ادامه این مطلب همراه فروشگاه اینترنتی شهرو باشید.

روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان

اکثر افراد در طول تابستان مراقبت مناسبی از پوست ندارند، اما این درحالی است که در این فصل، پوست بیشترین نیاز را به مراقبت و تغذیه دارد! به دلیل گرمای شدید و رطوبت بی وقفه، پوست شما نیاز شدیدی به محافظت بیشتر پیدا می کند، چرا که که ممکن است همه ی انواع مشکلات پوستی از جوش های تحریک کننده گرفته تا آفتاب سوختگی و... را نشان دهد. فصل تابستان همچنین به دلیل ترشح طبیعی روغن در پوست، باعث چسبندگی، چرب شدن و مسدود شدن منافذ می شود که این موضوع، خود عاملی برای جوش های پوستی است. به همین دلیل در تابستان باید بسیار مراقب پوست خود باشید. آفتاب شدید تابستان همراه با آلودگی، گرد و غبار و بادهای خشک نه تنها باعث کدر شدن پوست شما می­شود، بلکه به شدت به پوست شما آسیب می رساند. در نتیجه توجه به موارد زیر از اقدامات ضروری برای مراقبت از پوست در فصل تابستان محسوب می شوند:

1. کرم ضد آفتاب را اغلب اوقات استفاده کنید

اگر در این تابستان هیچ کار دیگری برای پوست خود انجام نمی دهید، به طور حتم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این مهم ترین و اساسی ترین موردی است که بهتر است بدون آن از خانه خارج نشوید. استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV و جلوگیری از مشکلات پوستی مانند تیرگی پوست، لکه های تیره و پیری زودرس بسیار مهم است.باید از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که از پوست حتی در محیط های بسیار مرطوب، در برابر اشعه ی ماورا بنفش محافظت کند. به طور معمول متخصصین پوست استفاده از کرم ضد آفتاب حداقل با SPF 30 و یا بالاتر را برای تمام پوست های در معرض توصیه می کنند. ۱۵ دقیقه قبل از بیرون آمدن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا کاملا جذب پوست شود و از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

2. پوست خود را همواره مرطوب نگه دارید.

به طور کلی، هوا در تابستان به اندازه زمستان خشک نیست. با این حال، حذف کرم مرطوب‌کننده از روتین پوستی شما در فصل تابستان توصیه نمی شود؛ چرا که پوست شما همچنان می‌تواند در تابستان هم خشک شود. برای مرطوب نگه داشتن پوست خود در فصل تابستان، می توانید از مرطوب کننده های سبک استفاده کنید تا در پوست خود احساس سنگینی نکنید.

3. آرایش خود را سبک تر کنید.

یکی از مهم ترین نکات این است که شما باید در طول تابستان از آرایش سنگین خودداری کنید و تا جای ممکن آرایش خود را سبک کنید تا به پوستتان اجازه ی نفس کشیدن بدهید.در روزهای گرم تر، استفاده از آرایش زیاد می تواند مانند یک لایه اضافی غیر ضروری روی پوست به نظر برسد. پس بهتر است در این فصل روتین آرایش خود را کاهش دهید. پوست شما از استراحت لذت خواهد برد.

4. یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید.

استفاده از ضد آفتاب مهم است و عرق کردن نیز راه طبیعی بدن برای خنک شدن است. اما هر دوی این­ها می توانند روی منافذ پوست شما تأثیر بگذارند. اینجاست که از کرم لایه بردار به عنوان یک اصل مهم در این فصل استفاده می شود. این عمل به باز کردن منافذ و کاهش لکه‌ها کمک می‌کند.اگر آفتاب سوخته هستید بهتر است لایه برداری نکنید و اجازه دهید پوست به خودی خود و بدون محرک اضافی بهبود یابد.

در حالی که انجام لایه برداری بیشتر در تابستان نسبت به زمستان اشکالی ندارد، همچنان توصیه می شود که آن را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

5. صورت خود را بشویید - اما نه به طور مداوم

وقتی هوا گرم است، ممکن است نیاز به شستن مداوم صورت یا دوش گرفتن داشته باشید. اما بدن شما عوامل مرطوب کننده طبیعی ایجاد می کند که آب را در پوست نگه می دارد و وقتی به طور مداوم پوست خود را بشویید، پوست ممکن است کم آب شود.در عوض توصیه می شود که یک بار در روز و بعد از ورزش دوش بگیرید و زمان دوش گرفتن خود را کاهش دهید. همچنین در صورت نیاز، صبح و شب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب ولرم بشویید.

روتین مراقبت از پوست در فصل زمستان

فصل زمستان و ترکیبی از دمای رو به انجماد، بادهای بسیار سرد، لوازم گرم کننده ی خانه و حتی آب داغ برای بافت پوست شما خطرناک است. در حالی که این­ موارد باعث آسودگی شما در زمستان می شوند، لایه های طبیعی پوست شما را از بین می برند و باعث کم آب شدن آن می شوند. در چنین مواقعی، برای جلوگیری از خشکی و زبری، لازم است پوست خود را مرطوب و عمیقا مرطوب نگه دارید. در طول زمستان، روی یک لوسیون مرطوب کننده عمیق سرمایه گذاری کنید که پوست شما را به طور کامل آبرسانی می کند. روتین مراقبت از پوست در زمستان بسیار فراتر از محصولات مراقبت از پوست عادی است. نحوه رفتار شما با پوست در زمستان و نحوه آماده سازی آن برای هوای زمستانی تاثیر زیادی در حفظ ظاهر پوست شما در هنگام سرد شدن هوا دارد. به همین دلیل باید به موارد زیر در فصل های سرد مانند زمستان، توجه کافی داشته باشید:

1. بالم لب دوست شماست

خشک شدن لب ها در زمستان فقط چند ثانیه طول می کشد، بنابراین مطمئن شوید که همیشه یک بالم لب در دسترس دارید.

2. از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید.

هیچ چیز مانند یک اتاق خشک و بدون رطوبت، پوست یا سینوس ها را خشک نمی کند؛ به خصوص زمانی که شروع به استفاده از سیستم های گرمایشی می کنید و دمای خانه بالا می رود! به همین دلیل حتما از یک دستگاه مرطوب کننده در کنار تخت خود استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه، احتمالاً در صبح احساس خواهید کرد شرایط پوست و مجرای تنفسی شما بسیار بهتر است. اگر دستگاه مرطوب‌کننده ندارید و یا این که نمی‌خواهید روی خرید آن سرمایه‌گذاری کنید، از ظروف آب روی رادیاتورها استفاده کنید تا محیط اتاق را مرطوب نگه دارید.

3. مطمئن شوید که پوست بدنتان را مرطوب می کنید.

هیچ چیز آزار دهنده تر از پوست خشک و ترک خورده زمستانی نیست. به همین دلیل مطمئن شوید که یک کرم مرطوب کننده خوب برای بدن دارید و قبل از ترک خوردن پوست شروع به استفاده از آن کنید تا مجبور نشوید پوستی که قبلاً دچار سوزش شده است را تحریک کنید. زمانی که از حمام خارج می شوید، حتما از مرطوب کننده ها برای پوست خود استفاده کنید.

4. لایه برداری پوست را محدود کنید.

از آنجایی که لایه برداری پوست و استفاده از اسکراب ها یکی از روتین های محبوب برای پوست است، اما در واقع توجه به این نکته ی مهم که تا می توانید تعداد دفعات لایه برداری از پوستتان را در فصل سرد محدود کنید، در سلامت پوست شما نقشی اساسی دارد.

5. زمان دوش گرفتن خود را محدود کنید و یا این که دوش آب سردتر بگیرید.

دوش گرفتن سردتر در زمستان غیر منطقی به نظر می رسد، اما آب داغ واقعا می تواند پوست خشک و ترک خورده را تشدید کند. اگر می توانید، سعی کنید دمای دوش خود را گرم نگه دارید، اما نه بیش از حد.

6.از ضد آفتاب استفاده کنید.

حتما به این فکر می کنید که چرا در زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنم؟ اما باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که پرتوهای خورشید همچنان می توانند در زمستان بسیار قوی و مضر باشند، به خصوص اگر از برف یا حتی یخ منعکس شوند. یک لایه ضد آفتاب صرف نظر از فصل، ایده خوبی برای افرادی است که زمان زیادی را در خارج از خانه صرف می کنند.

روتین مراقبت از پوست در فصل بهار و پاییز

بهار و پاییز نه تنها آب و هوای مناسبی برای سفر هستند، بلکه آب و هوای این دو فصل نیز برای پوست شما مناسب است. این زمانی است که می توانید به دنبال محصولاتی باشید که مشکلات پوستی شما را بهبود می بخشد. بسته به اینکه چه چیزی برای پوست شما مناسب است، می توانید مرطوب کننده های مختلف (حجیم کننده، ضد چروک، روشن کننده و غیره) را بررسی کنید. در فصل بهار هوا مطبوع و همراه با نسیم خنک و آسمان آفتابی است. شما نیازی به استفاده از مرطوب کننده ها یا کرم های سنگین و چرب ندارید و می توانید به پوست خود اجازه دهید فقط با یک مرطوب کننده سبک نفس بکشد تا آن را هیدراته نگه دارید. استفاده از یک پکیج ساده ی پاک کننده، تونر و مرطوب کننده روزانه باید برای چنین فصولی عالی باشد.

نتیجه گیری

در نهایت بسته به فصل، هر محصولی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که به پوست شما اجازه تنفس می‌دهد تا منافذ پوست شما مسدود نشود. علاوه بر این، قبل از آزمایش محصولات، نوع پوست خود را شناسایی کنید و به جای تکیه بر شنیده ها، بهترین محصولات را با توجه به بافت و نوع پوست خود انتخاب کنید.